Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018

Validation of the Chinese Revision of Emotional and Behavioral Screener among Preschoolers (4–7 years old)

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Lisong Zhang, Zhongquan Li, Kan He

Abstract

The study aimed to examine the psychometric properties of the Chinese revision of the Emotional and Behavioral Screener (EBS), and to extend its application to preschoolers (4–7 years old). Teachers and parents of 216 preschoolers (age M = 5.11, SD = 0.9) were invited to complete the EBS, and some of the teachers were also asked to complete the Preschool Behavioral and Emotional Rating Scale (PreBERS) (N = 80) and the Strength and Difficulties Questionnaires (SDQ) (N = 90). Results of confirmatory factor analysis suggested that the original single-factor model of the EBS didn’t fit the data well. Based on the results of a series of exploratory factor analyses, we proposed a two-factor model instead, representing externalizing and internalizing problems respectively. The Chinese revision demonstrated satisfactory internal reliability, inter-rater reliability, convergent validity and divergent validity. All these evidences supported its use among Chinese preschoolers to identify those who will be at risk of suffering from emotional and behavioral disturbances.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018 Naar de uitgave