Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2012 | Original paper | Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012

Utility of the Social Communication Questionnaire-Current and Social Responsiveness Scale as Teacher-Report Screening Tools for Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2012
Auteurs:
G. Thomas Schanding Jr., Kerri P. Nowell, Robin P. Goin-Kochel

Abstract

Limited research exists regarding the role of teachers in screening for Autism Spectrum Disorders (ASD). The current study examined the use of the Social Communication Questionnaire (SCQ) and Social Responsiveness Scale (SRS) as completed by parents and teachers about school-age children from the Simons Simplex Collection. Using the recommended cutoff scores in the manuals and extant literature, the teacher-completed SCQ and SRS yielded lower sensitivity and specificity values than would be desirable; however, lowering the cutoff scores on both instruments improved sensitivity and specificity to more adequate levels for screening purposes. Using the adjusted cutoff scores, the SRS teacher form appears to be a slightly better screener than the SCQ. Implications and limitations are discussed, as well as areas for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2012Naar de uitgave