Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2015 | Original Paper | Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015

Using WatchMinder to Increase the On-Task Behavior of Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2015
Auteurs:
Lisa Finn, Rangasamy Ramasamy, Charles Dukes, John Scott

Abstract

This study assessed the use of WatchMinder™, a vibrating prompt watch, and self-graphing on the on-task behavior of students with autism spectrum disorder in an elementary special education setting. Using a multiple baseline across subjects design, results showed an immediate increase in on-task behavior when the intervention was introduced. Participants maintained high levels of on-task behavior during the follow-up phase. Implications for expanded self-monitoring treatment packages are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2015 Naar de uitgave