TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-05-2015 | Original Paper

Using WatchMinder to Increase the On-Task Behavior of Students with Autism Spectrum Disorder

Auteurs: Lisa Finn, Rangasamy Ramasamy, Charles Dukes, John Scott

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 5/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

This study assessed the use of WatchMinder™, a vibrating prompt watch, and self-graphing on the on-task behavior of students with autism spectrum disorder in an elementary special education setting. Using a multiple baseline across subjects design, results showed an immediate increase in on-task behavior when the intervention was introduced. Participants maintained high levels of on-task behavior during the follow-up phase. Implications for expanded self-monitoring treatment packages are discussed.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Using WatchMinder to Increase the On-Task Behavior of Students with Autism Spectrum Disorder
Auteurs
Lisa Finn
Rangasamy Ramasamy
Charles Dukes
John Scott
Publicatiedatum
01-05-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 5/2015
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-014-2300-x