Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Original Paper | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Using Time-delay to Improve Social Play Skills with Peers for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Daniella B. Liber, William D. Frea, Jennifer B. G. Symon

Abstract

Interventions that teach social communication and play skills are crucial for the development of children with autism. The time delay procedure is effective in teaching language acquisition, social use of language, discrete behaviors, and chained activities to individuals with autism and developmental delays. In this study, three boys with autism, attending a non-public school, were taught play activities that combined a play sequence with requesting peer assistance, using a graduated time delay procedure. A multiple-baseline across subjects design demonstrated the success of this procedure to teach multiple-step social play sequences. Results indicated an additional gain of an increase in pretend play by one of the participants. Two also demonstrated a generalization of the skills learned through the time delay procedure.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Autism and Coeliac Disease