Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2009 | Original Paper | Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009

Using the Autism Diagnostic Interview-Revised and the Autism Diagnostic Observation Schedule-Generic for the Diagnosis of Autism Spectrum Disorders in a Greek Sample with a Wide Range of Intellectual Abilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2009
Auteurs:
Katerina Papanikolaou, Elena Paliokosta, Giorgos Houliaras, Sofia Vgenopoulou, Eleni Giouroukou, Artemios Pehlivanidis, Vlassis Tomaras, Ioannis Tsiantis

Abstract

We studied the interrelationship between the Autism Diagnostic Observation Schedule-Generic (ADOS-G), the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) and DSM-IV clinical diagnosis, in a Greek sample of 77 children and adolescents, referred for the assessment of a possible pervasive developmental disorder (PDD) and presenting a wide range of cognitive abilities. The agreement of the ADOS-G and the ADI-R with the clinical diagnosis was estimated as satisfactory and moderate, respectively, while both instruments presented with excellent sensitivity for the diagnosis of autistic disorder along with satisfactory specificity. ADOS-G/ADI-R agreement was estimated as fair. Our results confirm the discriminant validity of ADI-R and ADOS-G in diagnosing pervasive developmental disorders in children and adolescents with a wide range of intellectual abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009 Naar de uitgave