Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2009 | Original Paper | Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009

Using the Autism Diagnostic Interview-Revised and the Autism Diagnostic Observation Schedule-Generic for the Diagnosis of Autism Spectrum Disorders in a Greek Sample with a Wide Range of Intellectual Abilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2009
Auteurs:
Katerina Papanikolaou, Elena Paliokosta, Giorgos Houliaras, Sofia Vgenopoulou, Eleni Giouroukou, Artemios Pehlivanidis, Vlassis Tomaras, Ioannis Tsiantis

Abstract

We studied the interrelationship between the Autism Diagnostic Observation Schedule-Generic (ADOS-G), the Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) and DSM-IV clinical diagnosis, in a Greek sample of 77 children and adolescents, referred for the assessment of a possible pervasive developmental disorder (PDD) and presenting a wide range of cognitive abilities. The agreement of the ADOS-G and the ADI-R with the clinical diagnosis was estimated as satisfactory and moderate, respectively, while both instruments presented with excellent sensitivity for the diagnosis of autistic disorder along with satisfactory specificity. ADOS-G/ADI-R agreement was estimated as fair. Our results confirm the discriminant validity of ADI-R and ADOS-G in diagnosing pervasive developmental disorders in children and adolescents with a wide range of intellectual abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2009 Naar de uitgave