Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2008 | Original Paper | Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008

Using the Autism Diagnostic Interview-Revised and the Autism Diagnostic Observation Schedule with Young Children with Developmental Delay: Evaluating Diagnostic Validity

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2008
Auteurs:
Kylie M. Gray, Bruce J. Tonge, Deborah J. Sweeney

Abstract

Few studies have focused on the validity of the ADI-R and ADOS in the assessment of preschool children with developmental delay. This study aimed to evaluate the diagnostic validity of the ADI-R and the ADOS in young children. Two-hundred and nine children aged 20–55 months participated in the study, 120 of whom received a diagnosis of autism. ADI-R and ADOS diagnostic classifications were compared to consensus clinical diagnoses. Children with a clinical diagnosis of autism scored significantly higher on all algorithm domains of the ADI-R and ADOS. The ADOS performed better than the ADI-R in comparison to consensus clinical diagnosis. Characteristics of the ADI-R and ADOS false positive and false negative cases are explored. Further research is recommended in terms of examining which items of the ADI-R best predict a diagnosis of autism for very young children with developmental problems.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008 Naar de uitgave