Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2014 | Original Paper | Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014

Using Self-Management to Improve the Reciprocal Social Conversation of Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2014
Auteurs:
Lynn Kern Koegel, Mi N. Park, Robert L. Koegel

Abstract

Individuals with autism spectrum disorders often exhibit difficulties with reciprocal social conversation, engaging in limited verbal exchanges, even when language structures are intact. This study employed a multiple baseline design to examine the effectiveness of a self-management intervention targeting (1) on-topic responsiveness to a conversational partner; (2) expansion of the conversational topic; and (3) on-topic question asking. Results demonstrated improved reciprocal social conversation through elaborated responses and on-topic question asking, which generalized and maintained. Social validity measures by naïve observers indicated that the intervention led to meaningful improvements during conversation, including interest, naturalness, and desirability as a conversational partner.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014 Naar de uitgave