Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2006 | BRIEF COMMUNICATION | Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006

Using Carey Temperament Scales to Assess Behavioral Style in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2006
Auteurs:
Susan L. Hepburn, Wendy L. Stone

Abstract

Many researchers have suggested that temperament information could be useful for understanding the behavioral variability within the autism spectrum. The purpose of this brief report is to examine temperament profiles of 110 children with ASD (ages 3–8 years, 61 with Autistic Disorder, 42 with PDD-NOS; and 7 with Asperger Disorder) via a commonly used parent report measure of child temperament. Internal consistency of temperament dimensions, test–retest reliability, descriptions of means and standard deviations are examined, relative to previously published norms. Internal consistency of the dimensions and test–retest reliability were comparable to published norms; however, children with autism were rated as presenting with more extreme scores than typically-developing children on several dimensions. Limitations and implications for future work are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006 Naar de uitgave