Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2009 | Original Paper | Uitgave 10/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009

Using a Personal Digital Assistant to Increase Independent Task Completion by Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2009
Auteurs:
Linda C. Mechling, David L. Gast, Nicole H. Seid

Abstract

In this study, a personal digital assistant (PDA) with picture, auditory, and video prompts with voice over, was evaluated as a portable self-prompting device for students with autism spectrum disorder (ASD). Using a multiple probe design across three cooking recipes and replicated with three students with ASD, the system was tested for its effectiveness in increasing independent performance across the multiple step tasks. In addition, data were recorded for the number and types of prompts used by the students across time. Results indicate that the students with ASD were able to adjust the prompt levels used on the PDA and to maintain their ability to use the device to independently complete recipes over time.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009Naar de uitgave