Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-08-2016 | Original Paper | Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016

Use of the Modified Checklist for Autism, Revised with Follow Up-Albanian to Screen for ASD in Albania

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2016
Auteurs:
Laura Brennan, Deborah Fein, Ariel Como, Iris Carcani Rathwell, Chi-Ming Chen
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2875-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The Modified Checklist for Autism in Toddlers Revised-Albanian screener (M-CHAT-R-A) was used to screen 2594 toddlers, aged 16–30 months, at well-child visits. Two hundred fifty-three (9.75 %) screened positive; follow up on failed items were conducted by phone with 127 (50 %); the remainder were lost to follow-up. Twenty-six toddlers (21 %) continued to screen positive; 19 received full evaluations, which assessed for ASD with the Autism Diagnostic Observation Schedule and developmental delays with the Parents Assessment of Developmental Status—Developmental Milestones. All evaluated children had significant delays; 17 of the 19 met criteria for Autism/ASD. Removal of three items improved performance. Although Albania and the US are quite different in culture and language, key features of ASD appeared very similar.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 17 kb)
10803_2016_2875_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016 Naar de uitgave