Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

Use of Songs to Promote Independence in Morning Greeting Routines For Young Children With Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
Petra Kern, Mark Wolery, David Aldridge

Abstract

This study evaluated the effects of individually composed songs on the independent behaviors of two young children with autism during the morning greeting/entry routine into their inclusive classrooms. A music therapist composed a song for each child related to the steps of the morning greeting routine and taught the children’s teachers to sing the songs during the routine. The effects were evaluated using a single subject withdrawal design. The results indicate that the songs, with modifications for one child, assisted the children in entering the classroom, greeting the teacher and/or peers and engaging in play. For one child, the number of peers who greeted him was also measured, and increased when the song was used.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave