Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-10-2021 | Original Paper

Use of Mutual Exclusivity and its Relationship to Language Ability in Toddlers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Janine Mathée-Scott, Caroline Larson, Courtney Venker, Ron Pomper, Jan Edwards, Jenny Saffran, Susan Ellis Weismer
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

To efficiently learn new words, children use constraints such as mutual exclusivity (ME) to narrow the search for potential referents. The current study investigated the use of ME in toddlers with autism spectrum disorder (ASD) and neurotypical (NT) peers matched on nonverbal cognition. Thirty-two toddlers with ASD and 26 NT toddlers participated in a looking-while-listening task. Images of novel and familiar objects were presented along with a novel or familiar label. Overall, toddlers with ASD showed less efficient looking toward a novel referent when a novel label was presented compared to NT toddlers, controlling for age and familiar word knowledge. However, toddlers with ASD and higher language ability demonstrated more robust use of ME than those with lower language ability.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel