Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015

Use of Emotional Cues for Lexical Learning: A Comparison of Autism Spectrum Disorder and Fragile X Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Angela John Thurman, Andrea McDuffie, Sara T. Kover, Randi Hagerman, Marie Moore Channell, Ann Mastergeorge, Leonard Abbeduto

Abstract

The present study evaluated the ability of males with fragile X syndrome (FXS), nonsyndromic autism spectrum disorder (ASD), or typical development to learn new words by using as a cue to the intended referent an emotional reaction indicating a successful (excitement) or unsuccessful (disappointment) search for a novel object. Performance for all groups exceeded chance-levels in both search conditions. In the Successful Search condition, participants with nonsyndromic ASD performed similarly to participants with FXS after controlling for severity of ASD. In the Unsuccessful Search condition, participants with FXS performed significantly worse than participants with nonsyndromic ASD, after controlling for severity of ASD. Predictors of performance in both search conditions differed between the three groups. Theoretical and clinical implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015 Naar de uitgave