Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Original Paper | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

Use of Context in Pragmatic Language Comprehension by Children with Asperger Syndrome or High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Soile Loukusa, Eeva Leinonen, Sanna Kuusikko, Katja Jussila, Marja-Leena Mattila, Nuala Ryder, Hanna Ebeling, Irma Moilanen

Abstract

Utilizing relevance theory, this study investigated the ability of children with Asperger syndrome (AS) and high-functioning autism (HFA) to use context when answering questions and when giving explanations for their correct answers. Three groups participated in this study: younger AS/HFA group (age 7–9, n = 16), older AS/HFA group (age 10–12, n = 23) and a normally functioning control group (age 7–9, n = 23). The results indicated that the younger AS/HFA group did less well when answering contextually demanding questions compared to the control group, and the performance of the older AS/HFA group fell in between the younger AS/HFA group and the control group. Both AS/HFA groups had difficulties explaining their correct answers, suggesting that they are not always aware of how they have derived answers from the context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave