Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-03-2018 | Commentary | Uitgave 8/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2018

Understanding the Linguistic Needs of Diverse Individuals with Autism Spectrum Disorder: Some Comments on the Research Literature and Suggestions for Clinicians

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2018
Auteurs:
Nataly Lim, Mark F. O’Reilly, Jeff Sigafoos, Giulio E. Lancioni

Abstract

The practice of advising bilingual parents of children with autism spectrum disorder (ASD) to speak in a single language, often the majority language of the region, with their child with ASD seems to be common. Such advice, however, is not grounded on empirical evidence but appears to be based more on logical arguments and assumptions. In this commentary, fears surrounding dual language exposure and empirical evidence supporting bilingualism in children with ASD are discussed. Suggestions for future research and three key steps that clinicians can consider taking to better address the needs of diverse learners are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2018 Naar de uitgave