Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Empirical Research | Uitgave 1/2014

Journal of Youth and Adolescence 1/2014

Understanding Entrepreneurial Intent in Late Adolescence: The Role of Intentional Self-Regulation and Innovation

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 1/2014
Auteurs:
G. John Geldhof, Michelle Weiner, Jennifer P. Agans, Megan K. Mueller, Richard M. Lerner

Abstract

Entrepreneurship represents a form of adaptive developmental regulation through which both entrepreneurs and their ecologies benefit. We describe entrepreneurship from the perspective of relational developmental systems theory, and examine the joint role of personal attributes, contextual attributes, and characteristics of person-context relationships in predicting entrepreneurial intent in a sample 3,461 college students enrolled in colleges and universities in the United States (60 % female; 61 % European American). Specifically, we tested whether personal characteristics (i.e., gender, intentional self-regulation skills, innovation orientation) and contextual factors (i.e., entrepreneurial parents) predicted college students’ intentions to pursue an entrepreneurial career. Our findings suggest that self-regulation, innovation orientation, and having entrepreneurial role models (i.e., parents) predict entrepreneurial intent. Limitations and future directions for the study of youth entrepreneurship are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Youth and Adolescence 1/2014 Naar de uitgave