Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 2/2017

01-06-2017 | Nader onderzoek gewenst?

Twee nederlandse preventiestudies met verrassend resultaat

Auteur: Else De Haan

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In deze rubriek buigt Else de Haan zich over wetenschappelijke publicaties die van betekenis zijn voor de praktijk. Hoe is het onderzoek uitgevoerd en wat zeggen de resultaten. En: is nader onderzoek gewenst?
Literatuur
go back to reference Eva de Hullu, (2012). Threat is in the eye of the beholder: Cognitive bias modification in the prevention of adolescent social anxiety [Academisch proefschrift]. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen. Eva de Hullu, (2012). Threat is in the eye of the beholder: Cognitive bias modification in the prevention of adolescent social anxiety [Academisch proefschrift]. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
go back to reference Esther Sportel, (2013). Adolescents at risk for social and test anxiety. Who are at risk and how can we help? [Academisch proefschrift]. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen. Esther Sportel, (2013). Adolescents at risk for social and test anxiety. Who are at risk and how can we help? [Academisch proefschrift]. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
go back to reference Leone de Voogd (2016). Always look on the bright side of life. The quest for an online cognitive training to prevent adolescent anxiety and depression [Academisch proefschrift]. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam Leone de Voogd (2016). Always look on the bright side of life. The quest for an online cognitive training to prevent adolescent anxiety and depression [Academisch proefschrift]. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam
go back to reference De Hullu, E., Sportel, B.E., Nauta, M.H., & Jong, P.J. de (2017). Cognitive bias modification and CBT as early interventions for adolescent social and test anxiety: Two-year follow-up of a randomized controlled trial. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 55, 81–89.CrossRefPubMed De Hullu, E., Sportel, B.E., Nauta, M.H., & Jong, P.J. de (2017). Cognitive bias modification and CBT as early interventions for adolescent social and test anxiety: Two-year follow-up of a randomized controlled trial. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 55, 81–89.CrossRefPubMed
Metagegevens
Titel
Twee nederlandse preventiestudies met verrassend resultaat
Auteur
Else De Haan
Publicatiedatum
01-06-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-017-0015-9

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Kind & Adolescent Praktijk 2/2017 Naar de uitgave

Uit de praktijk

Lef

Australische interventie blijkt in dagelijkse praktijk ook op lange termijn effectief

Met vrienden angst en depressie op de basisschool te lijf