Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-10-2017 | Original Paper | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Transitioning Together: A Multi-family Group Psychoeducation Program for Adolescents with ASD and Their Parents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Leann Smith DaWalt, Jan S. Greenberg, Marsha R. Mailick

Abstract

Currently there are few evidence-based programs available for families of individuals with ASD during the transition to adulthood. The present study provided a preliminary evaluation of a multi-family group psychoeducation intervention using a randomized waitlist control design (n = 41). Families in the intervention condition participated in Transitioning Together, an 8-week program designed to reduce family distress and improve social functioning for adolescents. Findings indicated significant improvements in parental depressive symptoms and problem solving from pre- to post-intervention for parents in the intervention condition but not for parents in the control condition. Social interactions also improved for youth in the intervention condition relative to controls. Parents reported satisfaction with the program and particularly valued the opportunity to interact with other families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave