Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2010 | Empirical Research | Uitgave 7/2010

Journal of Youth and Adolescence 7/2010

Trajectories of Positive and Negative Behaviors from Early- to Middle-Adolescence

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 7/2010
Auteurs:
Selva Lewin-Bizan, Alicia Doyle Lynch, Kristen Fay, Kristina Schmid, Caitlin McPherran, Jacqueline V. Lerner, Richard M. Lerner

Abstract

Although the positive youth development (PYD) model initially assumed inverse links between indicators of PYD and of risk/problem behaviors, empirical work in adolescence has suggested that more complex associations exist between trajectories of the two domains of functioning. To clarify the PYD model, this study assessed intraindividual change in positive and problematic indicators across Grades 5–10, and the links between these trajectories of development, among 2,516 participants from the 4-H Study of PYD (58.1% females; 64.9% European American, 7.0% African American, 12.3% Latino/a American, 2.6% Asian American or Pacific Islander, 1.8% Native American, 3.0% multiethnic-racial, and 8.4% with inconsistent race/ethnicity across waves). Results from person-centered analyses indicated that most youth clustered in the high trajectories of positive indicators and in the low trajectories of the negative ones. Consistent with past research, overlap between trajectories of positive and negative behaviors was found. These results suggest that theory and application need to accommodate to variation in the links between positive and problematic developmental trajectories.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2010

Journal of Youth and Adolescence 7/2010 Naar de uitgave