Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2015 | Uitgave 3/2015

Jeugdbeleid 3/2015

Training to intergenerational dialogue and solidarity

Tijdschrift:
Jeugdbeleid > Uitgave 3/2015
Auteur:
Dr. Elena Luppi

Abstract

Intergenerationality is a great challenge for all developed countries, as the elderly population is growing, both in terms of their age and of their percentage presence in our societies. The solidarity between different generations is becoming so important that we can consider intergenerational dialogue a fundamental goal for us to aim at, developing those skills that allow us to act properly as citizens in the “ageing societies”. Any context and activity with an educational purpose (formal or not formal) should deal with intergenerational dialogue.
The article first suggests some reflections on the main theoretical issues that put intergenerationality at the core of the educational debate on elderly education. Once the theoretical background has been outlined, it presents an analysis of some educational contexts and activities aimed at developing intergenerational activities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Jeugdbeleid 3/2015 Naar de uitgave

Publicaties

Publicaties

Het estafettestokje

Nu de transformatie Jeugd