Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-01-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

Training Parents of Youth with Autism Spectrum Disorder to Advocate for Adult Disability Services: Results from a Pilot Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Robert M. Hodapp, Meghan M. Burke, Sydney N. Waitz-Kudla, Carol Rabideau

Abstract

This study presents findings from a pilot randomized controlled trial, testing a 12-week intervention to train parents of youth with autism spectrum disorder (ASD) to advocate for adult disability services—the Volunteer Advocacy Program-Transition (VAP-T). Participants included 41 parents of youth with ASD within 2 years of high school exit, randomly assigned to a treatment (N = 20) or wait-list control (N = 21) group. Outcomes, collected before and after the intervention, included parental knowledge about adult services, advocacy skills-comfort, and empowerment. The VAP-T had acceptable feasibility, treatment fidelity, and acceptability. After participating in the VAP-T, intervention parents (compared to controls) knew more about the adult service system, were more skilled/comfortable advocating, and felt more empowered.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave