Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 4/2021

01-12-2021 | Artikel

Trainen voor traumasensitief onderwijs

Wat leer je en hoe pas je het toe?

Auteurs: Rianne Wassink-De Stigter, MSc, Evelyne Offerman, Michiel Asselman, Hande Adiyaman, Wendy Nelen, Afra de Berk, Jolanda Buijze, Petra Helmond

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Steeds meer scholen werken aan een 'traumasensitief onderwijsklimaat' en volgen hiervoor een teamtraining. Zo'n training is een goed begin, blijkt uit dit onderzoek. Maar om Traumasensitief Onderwijs (TSO) blijvend en 'schoolbreed' in te voeren, zijn meer inspanningen nodig. 'Wat doe je als een leerling het bos in vlucht?'
Metagegevens
Titel
Trainen voor traumasensitief onderwijs
Wat leer je en hoe pas je het toe?
Auteurs
Rianne Wassink-De Stigter, MSc
Evelyne Offerman
Michiel Asselman
Hande Adiyaman
Wendy Nelen
Afra de Berk
Jolanda Buijze
Petra Helmond
Publicatiedatum
01-12-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2021
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-021-0676-2

Andere artikelen Uitgave 4/2021

Kind & Adolescent Praktijk 4/2021 Naar de uitgave

Werk in uitvoering

Beter omgaan met boosheid

Ten geleide

Crisis