Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018

Traditional vs. Alternative Teacher Preparation Programs: A Meta-Analysis

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Denise K. Whitford, Dake Zhang, Antonis Katsiyannis

Abstract

A meta-analysis is presented of the academic achievement effects on students taught by teachers from alternative teacher preparation (ATP) programs, compared to students taught by teachers from traditional teacher preparation (TTP) programs. The literature has indicated mixed results on the student-level academic outcomes of ATP programs. Findings from this meta-analysis indicate an overall statistically significant, yet small, difference in ATP and TTP programs (g = 0.03; 95% CI = 0.01, 0.04, p = 0.001), with the mean achievement of students who had ATP teachers was about 0.03 standard deviations above that of students who had TTP teachers. Further, there were differences in student achievement by type of ATP program, school level, and academic subject area. These results, as well as implications for policy and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018 Naar de uitgave