Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-05-2018 | Original Article | Uitgave 6/2018

Child Psychiatry & Human Development 6/2018

Tracking the Influence of Autistic Traits on Competencies Among School Aged Children with Subthreshold Autistic Traits: A Longitudinal Study

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Eileen T. Crehan, Julie Baer, Robert R. Althoff, John N. Constantino

Abstract

This study aims to further explore the implications of autism spectrum disorder (ASD) symptoms for children who do not meet full diagnostic criteria. More specific characterization of how challenges present relative to traits of ASD such as social responsiveness is vital to developing an understanding of what competency and mental health difficulties these impairments are related to, and if they persist over time. Assessments of autistic traits, clinical symptomotology, and competency were used to quantify the relation of these domains cross-sectionally and across time. Social Responsiveness Scale (SRS) scores significantly contributed to a teacher-report Happy scale from the Teacher’s Report Form and a parent-report Social scale from the Child Behavior Checklist. No significant longitudinal models emerged. Splitting the SRS scores into three severity classes revealed that impaired social responsiveness is significantly related to competency, unlike average or below average deficits. Implications of subthreshold ASD traits on competency outcomes are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Child Psychiatry & Human Development 6/2018 Naar de uitgave