Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

16. Toetsen met performance assessment methodieken

Auteur : Gerard Straetmans

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Performance assessment: waar gaat dat over?
Waarom geniet performance assessment ineens de belangstelling van opleiders?
Wat is het belangrijkste kwaliteitsaspect van een performance assessment?
Waarom staan betrouwbaarheid en validiteit op gespannen voet bij performance assessments?
Wat is een assessmentdomein en waarin verschilt het van een criteriumdomein?
Hoeveel prestaties zijn er nodig om beheersing van een leerdoel vast te stellen?
Wat zijn de vier belangrijkste vormen?
Waarom is het verstandig om assessoren te trainen?
Voetnoten
1
Soms zijn proces en product niet afzonderlijk te beoordelen. Met name is dit het geval bij prestaties die leiden tot een ‘vluchtig’ product zoals zang, dans, toneel, spreekvaardigheid en dergelijke.
 
Metagegevens
Titel
Toetsen met performance assessment methodieken
Auteur
Gerard Straetmans
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0239-0_16