2014 | OriginalPaper | Hoofdstuk
Tip
Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk
Gepubliceerd in:
Toetsen in het hoger onderwijs
Performance assessment: waar gaat dat over?
Waarom geniet performance assessment ineens de belangstelling van opleiders?
Wat is het belangrijkste kwaliteitsaspect van een performance assessment?
Waarom staan betrouwbaarheid en validiteit op gespannen voet bij performance assessments?
Wat is een assessmentdomein en waarin verschilt het van een criteriumdomein?
Hoeveel prestaties zijn er nodig om beheersing van een leerdoel vast te stellen?
Wat zijn de vier belangrijkste vormen?
Waarom is het verstandig om assessoren te trainen?
Log in om toegang te krijgen
Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:
1
Soms zijn proces en product niet afzonderlijk te beoordelen. Met name is dit het geval bij prestaties die leiden tot een ‘vluchtig’ product zoals zang, dans, toneel, spreekvaardigheid en dergelijke.
- Titel
- Toetsen met performance assessment methodieken
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-90-368-0239-0_16
- Auteur:
-
Gerard Straetmans
- Uitgeverij
- Bohn Stafleu van Loghum
- Volgnummer
- 16
- Hoofdstuknummer
- 16