Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Toepassen juridisch kader en kwaliteitsbeleid

In samenwerking met H. Timmermans

Auteurs : Henny van Lienden, Marije van der Poel

Gepubliceerd in: Ondernemen in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kwaliteit is een begrip waarmee iedereen dagelijks te maken heeft. Of het nu gaat om brood, de krant, de service van de bank of het onderwijs: iets is goed of het is minder van kwaliteit dan we hadden verwacht. De laatste 25 jaar is de aandacht voor kwaliteit in de gezondheidszorg bij alle betrokkenen sterk toegenomen.
Voetnoten
1
Samenwerkingsverband van organisaties die de belangen van patiënten en consumenten in de gezondheidszorg behartigen.
 
2
Verwey-Jonker Instituut, Kwaliteit verantwoord, naar een standaard voor kwaliteitsjaarverslagen. September 2002.
 
Metagegevens
Titel
Toepassen juridisch kader en kwaliteitsbeleid
Auteurs
Henny van Lienden
Marije van der Poel
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1623-6_6