Zorgverleners in de eerste lijn krijgen ondersteuning en tips om de privacy, informatievoorziening en toegankelijkheid voor pati�nten nog beter te regelen. Daarvoor is de landelijke campagne Zorg met P.I.T. in het leven geroepen.
De P.I.T.-campagne is een initiatief van het Landelijk Overleg Versterking Eerstelijnszorg (LOVE). In het LOVE hebben de beroepsorganisaties van eerstelijnszorg, zorgverzekeraars en patiëntenorganisaties zich verenigd.
De afkorting PIT slaat op de drie speerpunten: Privacy, Informatievoorziening en Toegankelijkheid. De campagne loopt tot het einde van dit jaar loopt. Op de website www.zorgmetpit.nl vinden zorgverleners onder meer een digitale zelftest, ontwikkeld om de medische professional nader inzicht te geven in hoe zijn of haar service en dienstverlening ervoor staat, en inspiratiekaarten met do’s en dont’s uit inspirerende publicaties over klantgerichtheid in een praktische vorm.
Ook is er een videoclip waarin alles nog eens uitgelegd wordt. De campagne wordt betaald door het van het ministerie van VWS.