Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2015 | Original Paper | Uitgave 8/2015 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015

Thriving in Youth with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2015
Auteurs:
Jonathan A. Weiss, Priscilla Burnham Riosa

Abstract

Most research on mental health in individuals with autism spectrum disorder (ASD) and intellectual disability (ID) has focused on deficits. We examined individual (i.e., sociocommunicative skills, adaptive behavior, functional cognitive skills) and contextual (i.e., home, school, and community participation) correlates of thriving in 330 youth with ID and ASD compared to youth with ID only, 11–22 years of age (M = 16.74, SD = 2.95). Youth with ASD and ID were reported to thrive less than peers with ID only. Group differences in sociocommunicative ability and school participation mediated the relationship between ASD and less thriving. Research is needed to further elucidate a developmental-contextual framework that can inform interventions to promote mental health and wellness in individuals with ASD and ID.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2015 Naar de uitgave