Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2011 | Original Article | Uitgave 1/2011

Child Psychiatry & Human Development 1/2011

Thought-Action Fusion in Childhood: Measurement, Development, and Association with Anxiety, Rituals and Other Compulsive-like Behaviors

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2011
Auteurs:
David W. Evans, Chelsea Hersperger, Philip A. Capaldi

Abstract

A new inventory assessing thought-action fusion (TAF) in children is presented. We explore the psychometric properties of this instrument and examine the associations between TAF, ritualistic and compulsive-like behavior (CLB) and anxiety. Three hundred thirteen children ages 7–14 (M = 10.16, SD = 1.92) representing six grades (grouped into three grade levels (grades 2–3, 4–5, and 6–7) completed the Thought-action Fusion Inventory for Children (TAFIC) and the Child Revised Manifest Anxiety Scale. One hundred thirty-five parents or guardians completed the Childhood Routines Inventory. Results revealed high internal consistency in the TAFIC (Cronbach’s α = .92). TAF scores changed with age: Older children reported less TAF than younger children. Stepwise multiple regression analyses revealed that: (1) physiological anxiety predicted CLB in early childhood; (2) TAF predicted CLB in older children. Consistent with structural developmental theories, TAF changes throughout development, but plays a role in the normative regulation of affective states, as well as in the development of ritualistic compulsive like behavior in children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Child Psychiatry & Human Development 1/2011 Naar de uitgave