Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-10-2017 | Original Article | Uitgave 1/2018

Cognitive Therapy and Research 1/2018

Therapist Behaviors as Predictors of Immediate Homework Engagement in Cognitive Therapy for Depression

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Laren R. Conklin, Daniel R. Strunk, Andrew A. Cooper

Abstract

Homework assignments are an integral part of cognitive therapy (CT) for depression, though facilitating homework engagement in patients with depression can be a challenge. We sought to examine three classes of therapist behaviors as predictors of homework engagement in early sessions of CT: therapist behaviors related to the review of homework, the assignment of homework, and efforts to help patients overcome obstacles to completing homework. In a sample of 66 depressed outpatients participating in CT, therapist behaviors involved in assigning homework predicted both CT-specific homework engagement and more general homework engagement. Therapist behaviors involved in homework review were not predictive of homework engagement. Our findings are consistent with the possibility that therapists’ emphasis of key elements of the homework assignment process enhances patients’ engagement in homework in early sessions of CT.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Cognitive Therapy and Research 1/2018 Naar de uitgave