Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Therapeutic Horseback Riding Outcomes of Parent-Identified Goals for Children with Autism Spectrum Disorder: An ABA′ Multiple Case Design Examining Dosing and Generalization to the Home and Community

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Margo B. Holm, Joanne M. Baird, Young Joo Kim, Kuwar B. Rajora, Delma D’Silva, Lin Podolinsky, Carla Mazefsky, Nancy Minshew

Abstract

We examined whether different doses of therapeutic riding influenced parent-nominated target behaviors of children with autism spectrum disorder (ASD) (a) during the session (b) at home, and (c) in the community. We used a single subject multiple Baseline, multiple case design, with dosing of 1, 3, and 5 times/week. Three boys with ASD, 6–8 years of age participated, and counts of target behaviors were collected in each setting and phase of the study. Compared to Baseline, 70 % of the target behaviors were better during Intervention and improvement was retained in 63 % of the behaviors during Withdrawal. Increased doses of therapeutic riding were significant for magnitude of change, and the effect of the therapeutic riding sessions generalized to home and community.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014Naar de uitgave