Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2011 | Original paper | Uitgave 8/2011 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2011

Theory of Mind Training in Children with Autism: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2011
Auteurs:
Sander Begeer, Carolien Gevers, Pamela Clifford, Manja Verhoeve, Kirstin Kat, Elske Hoddenbach, Frits Boer

Abstract

Many children with Autism Spectrum Disorders (ASD) participate in social skills or Theory of Mind (ToM) treatments. However, few studies have shown evidence for their effectiveness. The current study used a randomized controlled design to test the effectiveness of a 16-week ToM treatment in 8–13 year old children with ASD and normal IQs (n = 40). The results showed that, compared to controls, the treated children with ASD improved in their conceptual ToM skills, but their elementary understanding, self reported empathic skills or parent reported social behaviour did not improve. Despite the effects on conceptual understanding, the current study does not indicate strong evidence for the effectiveness of a ToM treatment on the daily life mindreading skills.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2011 Naar de uitgave