Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-01-2022 | Original Paper

Theory of Mind Development in Italian Children with Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Delay, Deficit, or Neither?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Daniela Bulgarelli, Silvia Testa, Paola Molina
Belangrijke opmerkingen

Supplementary Information

The online version contains supplementary material available at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-021-05389-8.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Some studies report delayed theory of mind (ToM) development in children with specific language impairment (SLI), while others do not. A ToM delay is acknowledged in children with autism spectrum disorder (ASD), while whether these children also display a deficit is still under debate. In the current study, we drew on a developmental trajectory approach to assess whether children with SLI or ASD displayed delays or deficits in their ToM performance. Forty-three children with SLI (age 4–10 years), 44 children with ASD (age 5–12 years), and 227 typically developing children (age 3–11 years) completed the ToM Storybooks. Children with SLI were not found to display either a delay or a deficit in ToM, while children with ASD were found to display a deficit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel