Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-05-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Theory of Mind Development in Children with Visual Impairment: The Contribution of the Adapted Comprehensive Test ToM Storybooks

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Gloriana Bartoli, Daniela Bulgarelli, Paola Molina
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research that focused on Theory of Mind (ToM) development in blind children showed that they were delayed, but not permanently deficient, in various types of false belief tasks. More recent studies reported first evidence of typical ToM development in blind children and suggested that more comprehensive tools to evaluate ToM had to be used. The current paper analyzed ToM development in blind children, using the adapted version of the ToM Storybooks; this is a standardized comprehensive test developed to provide a reliable and stable measurement, in comparison with the false belief tasks. Results showed that blind children’s ToM performances were very similar to the ones of matched typically developing children, matched on chronological age and gender. The current finding supported the importance of the use of a more comprehensive tool to assess ToM in atypical population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave