Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-03-2017 | Empirical Research | Uitgave 6/2017

Journal of Youth and Adolescence 6/2017

Theoretical and Empirical Bases of Character Development in Adolescence: A View of the Issues

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Scott Seider, Eranda Jayawickreme, Richard M. Lerner

Abstract

Traditional models of character development have conceptualized character as a set of psychological attributes that motivate or enable individuals to function as competent moral agents. In this special section, we present seven articles, including two commentaries, that seek to make innovative conceptual and methodological contributions to traditional understandings in the extant scholarship of character and character development in youth. In the introduction to this special section, we provide overviews of these contributions, and discuss the implications of these articles both to the current scholarship and to applications aimed at promoting character and positive youth development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Youth and Adolescence 6/2017 Naar de uitgave