Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-03-2017 | Empirical Research | Uitgave 6/2017

Journal of Youth and Adolescence 6/2017

The Varieties of Character and Some Implications for Character Education

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2017
Auteur:
Jason Baehr

Abstract

The moral and civic dimensions of personal character have been widely recognized and explored. Recent work by philosophers, psychologists, and education theorists has drawn attention to two additional dimensions of character: intellectual character and “performance” character. This article sketches a “four-dimensional” conceptual model of personal character and some of the character strengths or “virtues” proper to each dimension. In addition to exploring how the dimensions of character are related to each other, the article also examines the implications of this account for character education undertaken in a youth or adolescent context. It is argued that “intellectual character education,” which emphasizes the development of intellectual virtues like curiosity, open-mindedness, and intellectual courage, is an underexplored but especially promising approach in this context. The relationship between intellectual character education and traditional character education, which emphasizes the development of moral and civic virtues like kindness, generosity, and tolerance, is also explored.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Youth and Adolescence 6/2017 Naar de uitgave