Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2015 | Uitgave 7/2015 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015

The Understanding of Intentions, Desires and Beliefs in Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2015
Auteurs:
Evelien Broekhof, Lizet Ketelaar, Lex Stockmann, Annette van Zijp, Marieke G. N. Bos, Carolien Rieffe

Abstract

This study provides a comprehensive picture of three core elements (Intentions, Desires, Beliefs) of Theory of Mind (ToM) in young children with autism spectrum disorder (ASD, n = 63, Mage = 55 months) and typically developing children (TD, n = 69, Mage = 54 months). Outcomes showed that ASD and TD children understood intentional actions equally well. Yet, children with ASD lacked the social interest to share intentions. Additionally, children with ASD had more difficulties in understanding others’ desires and beliefs compared to their TD peers. It is discussed whether the ToM delay seen in children with ASD is a motivational or a conceptual problem.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2015 Naar de uitgave