Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Brief Report | Uitgave 6/2011

Cognitive Therapy and Research 6/2011

The Therapeutic Effects of Completing Autobiographical Memory Questionnaires for Positive and Negative Events: An Experimental Approach

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 6/2011
Auteurs:
Adriel Boals, Lisa M. Hathaway, David C. Rubin

Abstract

Rubin et al. (Cognit Ther Res 34:35–48, 2010) demonstrated that completing autobiographical memory questionnaires about a very negative event leads to decreases in levels of distress related to that event. However, a limitation of their methodology was that perhaps completing the memory questionnaire about any autobiographical memory could produce the reported effects. In the current study, 238 participants nominated a very negative and a very positive event from their lives. Participants were then randomly assigned to complete autobiographical memory questionnaires about either their nominated negative or nominated positive event. The results generally replicated the pattern reported in Rubin et al. In comparison to participants who completed questionnaires about a positive event, participants who completed the memory questionnaires about their nominated negative event evidenced decreases in emotional reactions and distress levels. Implications for completing autobiographical memory questionnaires about negative events as a possible therapeutic tool are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2011

Cognitive Therapy and Research 6/2011 Naar de uitgave