Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2010 | Original Paper | Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010

The TEACCH Program in the Era of Evidence-Based Practice

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2010
Auteurs:
Gary B. Mesibov, Victoria Shea

Abstract

‘Evidence-based practice’ as initially defined in medicine and adult psychotherapy had limited applicability to autism interventions, but recent elaborations of the concept by the American Psychological Association (Am Psychol 61: 271–285, 2006) and Kazdin (Am Psychol 63(1):146–159, 2008) have increased its relevance to our field. This article discusses the TEACCH program (of which the first author is director) as an example of an evidence-based practice in light of recent formulations of that concept.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010 Naar de uitgave