Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-05-2010 | Original Paper

The TEACCH Program in the Era of Evidence-Based Practice

Auteurs: Gary B. Mesibov, Victoria Shea

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 5/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

‘Evidence-based practice’ as initially defined in medicine and adult psychotherapy had limited applicability to autism interventions, but recent elaborations of the concept by the American Psychological Association (Am Psychol 61: 271–285, 2006) and Kazdin (Am Psychol 63(1):146–159, 2008) have increased its relevance to our field. This article discusses the TEACCH program (of which the first author is director) as an example of an evidence-based practice in light of recent formulations of that concept.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
The TEACCH Program in the Era of Evidence-Based Practice
Auteurs
Gary B. Mesibov
Victoria Shea
Publicatiedatum
01-05-2010
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 5/2010
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-009-0901-6