Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-11-2018 | Original Article | Uitgave 3/2019

Child Psychiatry & Human Development 3/2019

The Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED): Informant Discrepancy, Measurement Invariance, and Test–Retest Reliability

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Brigid Behrens, Caroline Swetlitz, Daniel S. Pine, David Pagliaccio
Belangrijke opmerkingen
Brigid Behrens and Caroline Swetlitz have contributed equally to the work.

Abstract

The Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) is a measure widely used to assess childhood anxiety based on parent and child report. However, while the SCARED is a reliable, valid, and sensitive measure to screen for pediatric anxiety disorders, informant discrepancy can pose clinical and research challenges. The present study assesses informant discrepancy, measurement invariance, test–retest reliability, and external validity of the SCARED in 1092 anxious and healthy parent–child dyads. Our findings indicate that discrepancy does not vary systematically by the various clinical, demographic, and familial variables examined. There was support for strict measurement invariance, strong test–retest reliability, and adequate external validity with a clinician-rated measure of anxiety. These findings further support the utility of the SCARED in clinical and research settings, but low parent–child agreement highlights the need for further investigation of factors contributing to SCARED informant discrepancy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Child Psychiatry & Human Development 3/2019 Naar de uitgave