Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2010 | Original Paper | Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010

The Role of High Level Play as a Predictor Social Functioning in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2010
Auteurs:
Margaret M. Manning, Laurel D. Wainwright
Belangrijke opmerkingen
This paper was based on a master’s thesis conducted by the first author.

Abstract

Play and social abilities of a group of children diagnosed with high functioning autism were compared to a second group diagnosed with a variety of developmental language disorders (DLD). The children with autism engaged in fewer acts of high level play. The children with autism also had significantly lower social functioning than the DLD group early in the play session; however, these differences were no longer apparent by the end of the play session. In addition, a significant association existed between play and social functioning regardless of diagnosis. This suggests that play may act as a current indicator of social ability while providing an arena for social skills practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2010 Naar de uitgave