Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2006 | Uitgave 3/2006

Journal of Child and Family Studies 3/2006

The Role of Attachment Representation in the Relationship Between Depressive Symptomatology and Social Withdrawal in Middle Childhood

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2006
Auteurs:
Ph.D. Eleonora Gullone, Ph.D. Thomas H. Ollendick, Ph.D. Neville J. King
We investigated the relationships among attachment representation, social withdrawal, and depressive symptomatology in childhood. A total of 326 children aged 8 to 10 years participated in the study. Children completed a family drawing procedure to assess attachment representation, the Children's Depression Inventory and the Social Withdrawal subscale of the Personality Inventory for Youth. Social withdrawal and attachment representations indicative of attachment dysfunction were each found to be positively correlated with depressive symptomatology. Further, attachment representation was found to significantly moderate the relationship between withdrawal and depression such that the positive relationship between withdrawal and depression was attenuated in the absence of attachment representations indicative of attachment dysfunction.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2006

Journal of Child and Family Studies 3/2006 Naar de uitgave