Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

The Relationship Between Sensorimotor and Handwriting Performance in Chinese Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Cecilia W. P. Li-Tsang, Tim M. H. Li, Choco H. Y. Ho, Mandy S. W. Lau, Howard W. H. Leung

Abstract

Impaired sensorimotor control, as a common feature of autism spectrum disorder (ASD), could be a driving factor to handwriting problems. This study examined the Chinese and English handwriting and sensorimotor skills of 15 ASD and 174 typically developing Chinese adolescents. Participants with ASD had lower writing speed and poor manual dexterity (MD) than the typically developing participants. MD was a significant mediator between ASD and handwriting speed. Ground time and airtime represent the length of time when the pen touches the paper and is held in air, respectively. Participants with ASD who had better performance in MD showed shorter ground time in Chinese handwriting and shorter airtime in English handwriting. Training for adolescents with ASD on their MD may improve their handwriting performance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave