Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 4/2009

01-12-2009 | Ten Geleide

The proof of the pudding

Auteur: Else de Haan

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Ons leven als hulpverlener raakt de laatste tijd steeds keuriger aangeharkt. We hebben protocollen en richtlijnen, we zijn HKZ-gecertificeerd, er zijn zorgprogramma's en indicatiecriteria en niet te vergeten de DBC's. Niets wordt meer aan het toeval overgelaten. Alles is tot in de puntjes geregeld. En werkt het? Worden onze cliënten beter geholpen? Dat weten we niet. The proof of the pudding is in the eating. Maar naar dat eten wordt, vreemd genoeg, nog maar nauwelijks gekeken. Wim Meijer kijkt daar wel naar. De relatie tussen school en jeugdhulpverlening is ook al tot in de puntjes geregeld. Er zijn screeningsinstrumenten om zorgleerlingen op te sporen en behandelprogramma's voor die zorgbehoevende kinderen. Zijn we daarmee klaar? Nee, schrijft Meijer in Frictie, eigenlijk begint het dan pas. In Passend onderwijs vraagt om ideale leraren en ideale hulpverleners leest u wat de echte uitdaging is voor hulpverleners en voor leraren. Protocollen zijn mooi, maar wat gebeurt er daarna?
Metagegevens
Titel
The proof of the pudding
Auteur
Else de Haan
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03088068

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Kind & Adolescent Praktijk 4/2009 Naar de uitgave

Column curiosa

Open deur