Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2020 | Brief Report | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

The Production of Pronouns and Verb Inflections by Italian Children with ASD: A New Dataset in a Null Subject Language

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Greta Mazzaggio, Aaron Shield
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04349-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The language of children with autism spectrum disorder (ASD) is often characterized by difficulties with pronouns. The underlying reasons for such difficulties are still unclear. This study is the first to test the abilities of children with ASD who speak Italian, a language in which overt subject pronouns are optional but verbs obligatorily feature person-referencing morphology. We found that Italian children with ASD were less accurate than typically-developing (TD) Italian children in the production of first-, second-, and third-person singular pronouns, avoiding pronouns in favor of nouns or names more often than controls. Moreover, children with ASD produced more overt pronouns than null pronouns in marked contexts, compared to TD children. These phenomena can be accounted for by difficulties with pragmatics.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave