Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Article | Uitgave 4/2008

Psychological Research 4/2008

The procedural learning of action order is independent of temporal learning

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 4/2008
Auteur:
Jacqueline C. Shin

Abstract

How does learning the timing of actions influence our ability to learn the order of actions? A sequence of responses cued by spatial stimuli was learned in a serial reaction time task where the response-to-stimulus intervals (RSIs) were random, constant, or followed a fixed sequence. In this final sequenced-RSI condition, the response and RSI sequences were consistently matched in phase and could be integrated into a common sequence representation. The main result was that the response sequence was learned to a similar degree in all RSI training conditions, indicating that neither the predictability of RSIs nor the integration of the phase-matched response and timing sequences benefited learning of the response sequence. Nevertheless, temporal learning and integration speeded up performance without strengthening the representation of response order.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2008

Psychological Research 4/2008 Naar de uitgave