Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2013 | Uitgave 4/2013

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2013

The Performance of College Students with and without ADHD: Neuropsychological, Academic, and Psychosocial Functioning

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 4/2013
Auteurs:
Lisa Weyandt, George J. DuPaul, Genevieve Verdi, Joseph S. Rossi, Anthony J. Swentosky, Brigid S. Vilardo, Sean M. O’Dell, Kristen S. Carson

Abstract

This study examines differences in neuropsychological, academic, psychological and social functioning between college students with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and non-disordered peers. Participants were college students with and without ADHD, attending two universities in the United States. Participants completed questionnaires regarding: executive functioning, psychopathological symptomatology, academic performance, study/organizational skills, social adjustment, emotional expression, and alcohol/substance use. Measures of attention, impulse control, and memory were also obtained. Statistically significant group differences emerged in the areas of executive functions, attention, internalizing and externalizing disorders, emotional expression, academic performance, study/organizational skills, and social adjustment. Implications and suggestions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2013

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2013 Naar de uitgave