Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-08-2019 | Brief Report | Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019

The Perceived Social Context Modulates Rule Learning in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2019
Auteurs:
Haoyang Lu, Pengli Li, Jing Fang, Li Yi
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study examines how the awareness of social situation affects rule learning in children with autism spectrum disorders (ASD) using computer-based distrust and deception games. Twenty-eight 4- to 7-year-old children with ASD and 28 age- and IQ-matched typically developing (TD) peers learned the distrusting and deceptive rules in a non-social condition, in which they were playing with a computer, or a social condition with another person pretending to interact via a computer. Results showed intact rule-learning ability in the ASDs in the non-social condition, but poorer overall performance and slower learning process than TD children when they thought that they interacted with a human opponent. Rule learning in ASD was affected by their beliefs about the social context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2019 Naar de uitgave