Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-08-2015 | Original Article | Uitgave 3/2016

Child Psychiatry & Human Development 3/2016

The Parent-Version of the Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS-P) in Chinese and Italian Community Samples: Validation and Cross-Cultural Comparison

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Jian-Bin Li, Elisa Delvecchio, Daniela Di Riso, Yan-Gang Nie, Adriana Lis

Abstract

The current study aimed to validate the parent-version of the Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS-P) among Chinese and Italian community adolescents and to compare adolescents’ anxiety symptoms in these two countries. Chinese (N = 456) and Italian (N = 452) adolescents and their parents participated in the study. Results showed that: (1) the six correlated-factor structure was demonstrated and invariant across countries. (2) The reliability of the total scale was good in both samples, whereas reliabilities of subscales were acceptable and moderate in Chinese and Italian samples, respectively. (3) The SCAS-P showed good convergent and divergent validity. (4) Adolescent–parent agreement was from low to medium while mother–father agreement ranged from medium to high. (5) There were cultural and gender differences in levels of parent-report anxiety symptoms. In conclusion, SCAS-P seems to be a promising parent-report instrument to assess Chinese and Italian adolescents’ anxiety symptoms.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Child Psychiatry & Human Development 3/2016 Naar de uitgave